Gissa tiden

 
Beijing Lu-shoppingata


Imorgon lämnar jag den här staden, som har fler invånare än i hela Sverige.
Vi ska tillbaka till civilisationen och ta emot PK! Pratade precis med henne i telefon, hon lämnade Sverige på väg över Öresundbron! Ett starkt tips var att hon skulle sova på planet, Daniel kommer att välkomna henne på ett mycket speciellt sätt. Och är man inte utvilad så ålar man på tandköttet hem innan midnatt.

Shopping status i Kina: Plus/minus noll. Inte en pryl till mig själv eller någon annan. Sparar mig till HK, kan man tänka.




Det här var kvällens middag.
Sista middagen med gänget. Våra svenska kruk-handlar kompisar.
Thai mat i alla dess former. Nästan så man längtar efter jul & nyårs resan när det ska frossas i green curry, nudlar och annat sjukt smarriga grejjer.

Vad tror ni om söndag morgon?
Jag, PK och lillebror "one night in Hong Kong"???
Jag gissar att det inte blir frukost på söndag morgon utan bara 7-11 och en flaska Perrier. Sen gissar jag att vi kommer att vara extra känsliga för HKs odörer som överraskar en vid varje gathörn.
OK liten tävling, vilken tid, lokal tid, tror ni att vi kommer att kliva ur lobbyn och ut på gatan på söndag? Den som gissar närmast ska få ett sjukt fint pris som jag och PK ska shoppa i HK!
Gissa nu då!! Sjuuukt fint pris!!

Mvh
AM

Kommentarer
Postat av: Mona

cirkus 15.30



Och det ska vara sjuuukt fint...

2008-10-24 @ 22:55:51
URL: http:// www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: T

11,55

2008-10-25 @ 10:35:33
Postat av: Jocke

tjugofem över halv 12

2008-10-26 @ 02:38:28
Postat av: PTN

F@N vad jag är avis. Längtar oxå tillbaka till KINA!

2008-10-26 @ 07:42:28
URL: http://www.schlagerparty.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0