Vad är klockan??

0-425f9e6e6b3eb88bec192df01f780850.png


Jag är så trött. Kan vara jetlag.
Faktiskt tidsskillnad på en timme.
Vilket jag framförallt märkte efter en tupplur på ett hotell i Träskända utanför Helsingfors.

Mobilen ringde, i luren:
- Hej, vill ni ha ett glas rosé innan taxin kommer?
- Eeeeh,,, öööh,,,, neeeeeh,,, tack.
- Sover du?
- Eeeeeh,,, jaah?
- Men vi ska åka s..
- Aaah, vi ska åka om 1 TIMME och en kvart! avbröt jag jävligt o-muntert.
- Men..
- Helvete, finsk tid. *klick*

På 15 minuter körde jag en snabbversion av "göra-mig-snygg-för-partaj". Kollegan fick agera sminkväskhållare, jag pudrade mig i gången på väg till hissen, mascara i hissen, rouge på trappan utanför hotellet, parfym på trottoaren, ögonskugga på ena ögat i taxin. Kom fram till jubilaren, hälsade och sjöng. In på toaletten, ögonskugga på andra ögat, böja lite fransar och annat. Ut och hälsa artigt på alla andra gäster.
Kom på att jag glömt skärpet så jag gick hela kvällen och drag upp brallorna.
Strax efter 22 tappade jag mer elle rmindre rösten. men slog alla i SingStar ändå. med ett öga, så klart! Man ser texten så mycket bättre om man håller för ena ögat.

Sen avslutades kvällen på en nattklubb som låg i anslutning till hotellet.
Eller, nej, jag gick Träskända runt på jakt efter fyllekäk mellan nattklubb och säng.
Skulle ta ut pengar på vägen.
Automaten sa att jag hade fel kod.
Svor åt finska jävla skitbankomater.
Hittade en nattöppen pizzeria som tog kortbetalning.
Fick en pizzakartong i ena handen och försökte vinka till mig en taxi med den andra.
Yes, I was so fucking lost i den staden.
Fick tag på skjuts,,, runt kvarteret. *host*
Dagen efter upptäckte jag att efter att ha snurrat omkring i staden så hade jag hittat ett pizzahak "på andra sidan hotellet". Lite Sällskapsresan varning på det, i Berras jakt på Pepe's Bodega.

På morgonen säger kollegan jag delade rum med:
- Du, du råkade nog få med dig mitt VISA kort igår,,,
- Ahaaaa, OK. Ja, då fattar jag. Alltså varför min pinkod inte funkade.

Nu vill jag sova.
Men ska först käka middag med våra säljare som är här på möte.
Ses i hamnen!


Kommentarer
Postat av: Christina

Varför blir du ALLTID så bra på bild??? När jag har en på miljonen?

Postat av: Anonym

Christina, kallar du det här BRA?? Jeeesus.

2009-08-05 @ 08:11:58
Postat av: AM

Det var jag som undrade.

2009-08-05 @ 08:12:22
Postat av: Mona

Christina: det var min FÖRSTA tanke när jag gick in här.



Jävligt orättvist.



Och HUR fan kan man ta med sig fel VISA?!!



Du är trött!

2009-08-05 @ 17:52:40
URL: http://www.monasuniversum.blogspot.com
Postat av: AM

Mona, för att man kanske varit på finsk 50-års fest från kl 16:30 till cirka 23, rundat av med nattklubb. Och dygnet innan varit på en jävla finlandsbåt med tillbehör!?

För att man kanske vinglar upp på rummet för att byta skor och tänker "åååjhhschan, erehäruliggerlillakortet". Stoppar det i bakfickan och går. Samma bank, likadana kort.

Och glöm inte den finska 50-årsfesten,,,

2009-08-06 @ 00:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0