AM@Danmark

AM is back in town, AM is back in town!!

Först ska jag fortsätta min följetong med den glansiga blusen, sist ni träffade oss var vi i Oslo.

Efter Oslo så åkte jag hem, en natt. Det var superdupersjuktjävlaskitskönt.
I Norge var jag en spillra, dundersjuk och skadad.


Trött och nerbäddad i egen säng.

Efter en natt hemma for jag över alla broarna och hamnade till slut i den danska schlagerstaden. Av en händelse så råkade två evenemang i min klass utspelas i samma stad,,, och inom samma stängsel.


Så när mässan stängde på fredagen så bjöd man på buffé och dansk schlager. Bara genrepet visserligen, men det var jag nöjd med. Kunde nöjt konstatera att danskarnas Green Room var coolare. Placerat mitt i parkett framför scenen, vilket dock aldrig skulle funka i Sverige. Sponsorer och annat folk skulle skrika sig hesa över att dom bästa platserna inte var till salu.

På lördagen så bjöds det traditionsenligt upp till dans på det lilla hotellet vi bor på i Danmark.
Jag minns aldrig vad killarna heter,,, men dom är sjukt underhållande, även om dom pratar danska.


Morten & Kim? Jorgen & Mogens? What eeeeeveeeer....



Sen undrar jag vad fan som hände. Henrik bjöd upp till dans,,, jag stretade emot länge men när mer eller mindre hela restaurangen skrek "Joooo Annaaaaaaa, dansa med Henrik!!" så dansade jag,,, I mitt stilla sinne trodde jag att man skulle spela Boten Anna som på festen i augusti. Men icke, man spelade bröllopsvals och alla gästerna stod i en ring runt oss och klappade händerna.
Well, man trodde att vi var ett par, på riktigt.



Jag tog ut skilsmässa ett par timmar senare. Ungefär när den här bilden togs. Han verkade glad ändå.

I somras så blev jag och PK serverade av Pjärsan på Hamnkrogen, sittandes. Ja vi satt så klart, men det gjorde han med. Rakryggad och med hedern i behåll. Det trodde jag var första och sista gången jag skulle bli serverad så,,, men icke,,, Helene som äger hotellet i Danmark körde en Pjärsan.



Sen blev även hon packad och ville vara med på bild.



Jag passade på att lämna Danmark min första morgon som nyskild.
Över alla broar och tillbaka till egen säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0