Trosor på flykt

MMS



Hur många verktyg behövs för att bryta sig in i en resväska av lågpriskvalitet?

Svar: En skruvmejsel.

Den väldigt rutinerade resenären AM glömde nyckeln till sin resväska (alternativt tappade den på vägen för jag har inte hittat den nu när jag kom hem). Min plan var att låna en kofot och bryta mig i väskan,,,, för att sen kunna köpa en ny av lite högre klass och säkerhet alternativt vara tvungen att tokshoppa nya kläder och tillbehör. Men min plan gick i stöpet (tack vare) en indier vid namn Alom. Han tog alla verktyg han hittade och kom upp till mitt rum och lirkade upp låsen vid femte försöket. Men blandade känslor så sjöng jag för honom "I loveeee youuuuu, I love youuuuuu b'cause y'r specialititityyyyyyyy" om och om igen.
Han rodnade på indiers vis och snubblade nerför trappan med alla verktyg och en stekpanna (!?) i handen.

Eftersom  nyckeln fortfarande är försvunnen så blir det ett äventyr vid varje flygresa, kommer väskan av lägre kvalitet att ligga uppfläkt på bagagebandet med mina trasor omkring sig i spridda skurar eller kommer jag att vara en vinnare i bagage-rouletten? Jag har aldrig haft tur i spel,,,, eller kärlek heller för den delen.
Hah, kanske är så att om väskan kommer i stängt skick på Bromma i eftermiddag så kanske jag även snart kommer att träffa Kärleken.

Att vinden har vänt,,,

Jag håller er uppdaterade om saken!





Petter- Vinden har vänt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0