Rumpnyp och lammkött

AM in Norway. Saturday 24th of January, 2009.


Jag gick ut från hotellet, det var vitt överallt. Jag såg spår av folk som halakat omkull i snön, jag fnissade högt för mig själv.


20:04 gick snabbtåget till Oslo Sentrum, tog bara 12 min. Runtomkring satt folk och drack Smirnoff Ice. Jag hade en flaska vatten i väskan.


Nära stationen ligger "Trumpet Karaoke Bar- Norges beste karaokebar" och det var åpent. Jag stod emot. Fortsatte målmedvetet promenaden mot Fridays. Det snö-regnade, jag var orolig för mina lockar.


Mud Slide.
Det gjorde inget att mitt sällskap var en halvtimme försenat och att jag fick sitta ensam på Fridays med en ballong som det stod 19 på. Mud Slide är en vuxen milkshake. 2 st på 25 minuter är inga problem, tydligen.
När dom andra till slut dök upp så åt vi Baby Back Ribs. Idag ska vi alla köttbajsa.


Efter maten skulle vi ta en drink, eftersom jag inte ville ha kvällens guldmedalj så avstod jag den här drinken. Det blev en Mojito istället. Och nu dagen efter så ser jag att det är fake, man kan aldrig få guldmedalj med alkoholfria drinkar.


Sen gick vi över gatan och på samma pub som dagen innan. Där fanns återigen unga pojkar som gillade mig.


Men va fan! Vem var det sin körde upp sin hand i baken på mig? Jag tycker att lammköttet ser lite skyldig ut.


Sen åkte jag hem ganska snart. Ringde PK för att få rapporter från Sälen.
På hotellet var det en konferensgäst som gjorde ett jäkligt tappert försök att ragga upp mig på ett glas vin på rummet. Men, nej du. Det kunde han fetglömma.
När jag kom upp på rummet såg jag att mitt skadade finger hade tappat sitt stora bandage som skulle hålla minga fingrar i styr. Kvar var bara det lilla som döljer skadan. Yepp, man kan tro att jag var berusad, men icke.


Och här står jag just nu och skriver till er,,,
Yes, det är väldigt lugnt på jobbet idag.

Imorgon kommer jag hem!
Fy.
Fan.
Vad.
Skönt.

Mvh
AM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0